Stratos Iordanidis – Formal Coaching – Life & Business Training

Το Business Coaching είναι μια μέθοδος στοχοθεσίας που αποτελεί τη βάση για το επόμενο βήμα το οποίο θα μας οδηγήσει στο Πως θα υλοποιήσουμε τον επιθυμητό στοχο. Με απλά λόγια λοιπόν ας πάμε στα βασικά του Marketing.

A. Βήμα: Να μάθουμε που ακριβώς βρισκόμαστε τώρα

Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται είναι να φτιάξουμε το SWOT της επιχείρησης ή του επαγγελματία. Με τον όρο SWOT αναφερόμαστε στο διάγραμμα εκείνο που παρουσιάζει τις δυνάμεις μας (Οι οποίες συνήθως είναι περισσότερες από όσες γνωρίζουμε) τις αδυναμίες μας (οι οποίες συχνά κρύβουν εκπλήξεις), τις ευκαιρίες που παρουσιάζει ο κλάδος μας, τις οποίες γνωρίζουν οι άνθρωποι του Marketing οι οποίοι ενημερώνονται σχετικά με την Μακροοικονομία, καθώς και με τη Μίκροοικονομία, και τις απειλές που πάντα είναι καλό να έχουμε εις γνώση μας, έτσι ώστε να λαμβάνουμε τα σωστά μέτρα προφύλαξης.

B. Βήμα: Η Στρατηγική Δράσης μας

Αφού μάθουμε το που βρισκόμαστε, και γνωρίζουμε το που θέλουμε να πάμε, φτιάχνουμε τη Στρατηγική Δράσης μας. Και εδώ, οι γενικότητες δεν είναι χρήσιμες. Οι πελάτες μου συχνά μου λένε:

«Coach θέλω να έχω περισσότερους πελάτες.»

Ωστόσο για να αποφασίσουμε τις δράσεις μας επιτυχημένα χρειάζεται να είμαστε πιο στοχευμένοι. Αποφασίζουμε τα επόμενα βήματα μας διαφορετικά ανάλογα με ποιο από τα κάτω στοχεύουμε ανά περίπτωση…

-Να αυξήσουμε τις πωλήσεις στους ήδη υπάρχοντες πελάτες μας.

-Να αυξήσουμε τη ζήτηση από τους φίλους των πελατών μας (μέσα από δράσεις που θα αυξήσουν τη στόμα με στόμα διαφήμιση).

– Να αυξήσουμε τη ζήτηση από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν εμάς αλλά γνωρίζουν την υπηρεσία μας.

– Να μάθουν περισσότεροι σχετικά με εμάς και το πώς μπορούν να ωφεληθούν από την υπηρεσία την οποία προσφέρουμε.

Γ. Βήμα: Η Στρατηγική Επικοινωνίας

Εδώ οι αποφάσεις γίνονται πιο τεχνικές. Αφού αποφασίσουμε το τμήμα του πληθυσμού στο οποίο στοχεύουμε (Target Group) θα επιλέξουμε

Α. Τα κανάλια και τη Β. γλώσσα η οποία είναι πιο προσιτή και οικεία σε αυτό,

Γ. Το μήνυμα,

Δ. Το πόσο συχνά,

Ε. Με ποιο τρόπο,

…έτσι ώστε να υπάρξει το επιθυμητό αποτέλεσμα και για τον επαγγελματία αλλά και για τον πελάτη του!

Κλείνοντας θα ήθελα να προσθέσω ότι το Marketing όπως επίσης και η Επικοινωνία είναι η ραχοκοκαλιά της επιτυχίας κάθε επαγγελματία.

Συχνά έχουμε το καλύτερο προϊόν, και μας ξεπερνούν ανταγωνιστές γιατί απλά έπεισαν για το αντίθετο. Έχω συχνά συναντήσει ανθρώπους με εξαιρετική υπηρεσία η οποία παρόλαυτα μένει στα αζήτητα. Στις μέρες μας που το Business Coaching και η συμβουλευτική Marketing είναι πλέον προσιτές, είναι κακή χρήση πόρων το να μην επενδύει ο επαγγελματίας στην ενίσχυση του πιο σημαντικού του Asset όπως λέμε στο marketing. Το να μάθει να «πουλάει» αυτό που ξέρει να κάνει καλά…!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *